Uitstel premiebetaling i.v.m. coronacrisis
1 april 2020
De uitbraak van het coronavirus heeft grote gevolgen voor veel bedrijven. Om je te helpen hebben we tijdelijk ons incassobeleid aangepast. De aanpassingen gelden voorlopig tot 1 juni 2020.
Heeft je bedrijf financiële problemen door de coronacrisis? Dan mag je de premiebetaling voor SFR tijdelijk uitstellen. Je ontvangt wel herinneringen en aanmaningen, maar hoeft dan nog niet te betalen.
Automatische incasso
Betaal je via een automatische incasso? Dan geldt het uitstel uiteraard ook. De automatische incasso wordt wel uitgevoerd, maar deze kan binnen 56 dagen gestorneerd worden.
Lopende betalingsregelingen gelden nog steeds, maar geen vervolgstappen
Als je een betalingsregeling hebt met het incassobureau voor de premienota’s van vóór 15 maart 2020, dan blijven de afspraken die gemaakt zijn in stand. Het incassobureau zal geen vervolgstappen ondernemen. Dit betekent dat je bedrijf dus geen dwangbevel krijgt en niet failliet kan worden verklaard door het pensioenfonds. Wanneer er al een gerechtelijke procedure loopt, wordt deze wel voortgezet.
Wél betalen?
Uiteraard kunnen de premienota’s wel betaald worden als dat wél lukt. De premienota’s mogen ook gedeeltelijk betaald worden. Mail dan naar werkgever@pensioenfondsrecreatie.nl.
Aangepast beleid tot 1 juni 2020
Ons aangepaste nota- en incassobeleid geldt voorlopig tot 1 juni 2020. Tot die datum gelden alle coronamaatregelen van de overheid. Daarom houden wij deze datum aan. Vóór 1 juni komen we met meer informatie.