Programma netwerkbijeenkomst beroepsonderwijs & bedrijfsleven
Versterking door samenwerking
Tijdens deze bijeenkomst staat samenwerking centraal. Gastspreker en dagvoorzitter Milo Berlijn vertelt over het (financiële) belang van gastvrijheid en hoe je als ondernemer samen met de medewerkers een gastvrije cultuur creëert.
Daarnaast wordt er een convenant ondertekend waarin de samenwerking tussen onderwijs en bedrijfsleven binnen de recreatiebranche wordt vastgelegd. Op deze manier kan het bedrijfsleven rekenen op goed opgeleide medewerkers, kunnen studenten rekenen op een baan die aansluit op hun opleiding en zorgen we voor voldoende ontwikkelmogelijkheden voor medewerkers in de recreatiesector.
Tot slot vindt de bekendmaking van het winnende Leerbedrijf Recreatie 2017 plaats. De genomineerde bedrijven zijn bezocht door de vakjury en ook is er gestemd via internet. Het publiek kan tijdens de netwerkbijeenkomst ook nog stemmen op zijn of haar favoriet, waarna aan het einde van de bijeenkomst de award voor Leerbedrijf Recreatie 2017 wordt uitgereikt.
Programma
15:00 uur Ontvangst
15:30 uur Opening en inleiding door dagvoorzitter Milo Berlijn
15:45 uur Key-note speaker Milo Berlijn van Trainmark & PIMP over gastvrijheid en het trendrapport
16:45 uur Leerbedrijf Recreatie 2017: tonen promotiefilms van genomineerde leerbedrijven + live stemmen op favoriete leerbedrijf
17:10 uur Interview met samenwerkingspartners vmbo, mbo en KIKK recreatie en aansluitend ondertekening convenant
17:30 uur Uitreiking Award Leerbedrijf Recreatie 2017
17:50 uur Netwerkborrel
18:30 uur Einde
Over Milo Berlijn
Milo Berlijn is van jongs af aan actief in de horeca, in keuken en bediening. Maakt de overstap naar Martinair Partyservice, waar hij achtereenvolgens partymanager, projectmanager en assistent hoofd operationele zaken is. Hier doet Milo zijn eerste ervaringen op in de trainingswereld. Hij verzorgt de interne trainingen van medewerkers en uitzendkrachten van Martinair Partyservice.
Vanaf 1996 geeft Milo namens TrainMark trainingen en workshops in gastvrijheid aan het bedrijfsleven. Daarbij gaat hij eerst ‘undercover’ om daarna medewerkers heel direct te kunnen confronteren met – de tekortkomingen in – hun houding en gedrag. Hierdoor heeft hij ook een goed beeld van de gastvrijheid in verschillende branches.
Het unieke van Milo? Zijn chaotische karakter. Dat stelt hem in staat om onorthodox en grenzeloos te kunnen filosoferen en trainen. Tel daarbij op zijn gevoel voor humor en je hebt de ideale mix van kwaliteiten voor een training of lezing. “Heel veel bedrijven denken dat gastvrijheid een functioneel proces is, maar het heeft alles met emotie te maken.”
Praktische informatie
Datum: 22 maart 2017
Aanvang: 15:00 uur
Einde: circa 18:30 uur
Locatie: ROC Midden Nederland – Facility, Horeca & Travel College aan de Newtonbaan 12 te Nieuwegein
Aanmelden: op uitnodiging